Marketingplan voor kansrijk Taal

Hoe concurreer je als klein familiebedrijf met grote uitgeverijen? De stichting Kansrijke Taal heeft een taalmethode ontwikkeld. Deze taalmethode is voor kinderen van groep 3 tot en met groep 8. De stichting heeft al enige scholen als klant, maar wil meer klanten werven. Maar hoe krijg je meer klanten?

 

Het antwoord zit in een strategische aanpak van de marketing en communicatie. We gaat niet af op een willekeurig idee. We gaan niet zomaar een filmpje maken of een gadget bedrukken. In plaats daarvan nemen we afstand. In brainstormsessies onderzoeken we de kennis van de markt en van de doelgroepen. Gebaseerd op deze kennis maken we keuzes hoe we de doelgroepen gaan aanspreken. De keuzes vormen een strategische communicatie en worden vastgelegd in een marketing- en communicatieplan. De stichting weet nu hoeveel tijd en geld het kost om te concurreren met grote uitgeverijen. Bovendien heeft ze een planning en een todo-list om de gestelde doelen te halen het komende half jaar.


Neem contact op

×