Imagofotografie shows

Show, don't tell. Dat geldt voor elke website.

Laat zien wat je doet en wie je bent. Geef voorbeelden zowel in tekst als in beeld. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Birgit van der Vleuten is eigenaar van Flex Online Marketing. Ze is bezig met het bouwen van een nieuwe website. Daarom is ze op zoek naar foto's die haar site versterken. Mensen worden aangetrokken door de sfeer van het beeld voordat ze de teksten van websites gaan lezen. Beeld en tekst moeten elkaar daarom aanvullen.

 

Hoe kom je aan foto's?

Website Flex Online Marketing

 

Maar hoe kom je aan foto's die het imago van jou en je bedrijf laten zien? Ga je uren zoeken in stockfoto's? Kunnen stockfoto's authentiek zijn en jouw imago overdragen? Misschien moet je zelf gaan fotograferen? Hoe zorg je ervoor dat het geen vakantiekiekjes worden? Wat zet je op de foto? Je werk vatten in een foto is nog niet zo eenvoudig. Het liefst heb je foto's die qua sfeer op elkaar aansluiten. Bovendien wil je ze niet alleen gebruiken voor op je website, maar ook voor socialmediakanalen. Birgit heeft gekozen om mij in te huren om haar professionele imago vast te leggen in foto's.

 

Ontwikkelen van een beeldconcepten

 

Birgit en ik steken de koppen 1,5 uur bij elkaar. Ik heb een idee wat ze wil uitstralen. De kern is: dynamisch, jong, altijd en overal aan het werk voor haar opdrachtgevers. Nu is het mijn taak om daar krachtige beeldconcepten bij te verzinnen.

Aandachtspunten bij dit soort foto's zijn: 

  • verschillende formaten van banners
  • automatische afsnijdingen door verschillende cms'en
  • verschillende seizoenen
  • samenspel met filters of tekst

Dit zijn maar een paar algemene aandachtspunten, maar per beeldconcept lopen de restricties hard op. Na een paar dagen doe ik een voorstel aan Birgit. Tijdens een kop thee maken we samen een keuze tussen de verschillende concepten.

 Foto's linkedin Flex Online Marketing

 

De dag van de shoot

 

Van 11.30 tot 17.00 is het een hectische stroom van reizen, omkleden en schieten. Aan het eind van de fotoshoot zijn zowel de fotograaf als het model fysiek en creatief uitgeput. Maar de volle SD kaart in de camera belooft veel mooi beeldmateriaal. De volgende dag krijgt Birgit een voorselectie waaruit ze haar definitieve foto's kan kiezen.

 

Resultaat

 

Birgit heeft moeite met kiezen. Er zijn teveel foto's die precies laten zien wie ze is en wat ze doet. De eerste drie foto's kiezen lukt haar nog net, maar de rest laat even op zich wachten. De 20 foto's zijn geleverd, in de toekomst kan ze altijd nog extra foto's afnemen om variatie in haar beeld aan te brengen. Dank Birgit dat je mij deze klus hebt toevertrouwd. Ik heb er veel plezier aan beleefd.

Kijk op Imagofotografie of justincommunication op instagram voor meer voorbeelden.

 Foto's facebook Flex Online Marketing




Neem contact op

×